Welcome

Selamat Datang Ke Blog Kemaman Kita

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Selamat datang saya ucapkan kepada pengunjung blog Kemaman Kita. Blog ini bertujuan bagi berkongsi maklumat tentang perkara yang berlaku di sekitar daerah Kemaman, mengutarakan pandangan, membincangkan isu semasa dan pelbagai perkara lagi yang tidak bercanggah dari sudut undang-undang negara. Pandangan, cadangan serta komen daripada pengunjung blog ini amatlah dialu-alukan.

Rabu, 11 Mei 2011

Hujan mulai turun pagi ini...

CUKAI 11 Mei -  Pagi 11 mei 2011, cuaca agak baik di Cukai. Setelah episod panas berpanjangan akhir-akhir ini, hujan mulai turun membasahi bumi sejak awal pagi lagi. Sejak semalam lagi saya perhatikan ada tanda-tanda hujan akan turun hari ini. Rentetan cuaca panas yang boleh dirasai sehingga ke seluruh pelusuh negeri di Malaysia ini dikhabarkan berpunya akibat ribut Aere yang melanda Filifina dan kesannya amat terasa.

Sementara itu, tinjauan cuaca yang dikeluarkan oleh Jabatan Meteorologi Malaysia, Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi sehingga 10 Mei 2011 telah menjelaskan perkara sebenar. Bagi bulan Mei 2011, bacaan suhu tertinggi setakat ini ialah 36.2ºC yang direkodkan pada 06 Mei 2011 oleh Stesen Meteorologi Subang.Orang awam dikehendaki minum banyak air bagi mengelakkan dehidrasi dan dilarang daripada melakukan aktiviti pembakaran terbuka.


Klik di sini untuk melihat kenyataan akhbar 10 Mei 2011 keadaan cuaca di Malaysia yang dikeluarkan oleh Jabatan Meteorologi Malaysia, Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan