Welcome

Selamat Datang Ke Blog Kemaman Kita

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Selamat datang saya ucapkan kepada pengunjung blog Kemaman Kita. Blog ini bertujuan bagi berkongsi maklumat tentang perkara yang berlaku di sekitar daerah Kemaman, mengutarakan pandangan, membincangkan isu semasa dan pelbagai perkara lagi yang tidak bercanggah dari sudut undang-undang negara. Pandangan, cadangan serta komen daripada pengunjung blog ini amatlah dialu-alukan.

Sabtu, 7 Mei 2011

Jambatan Bukit Kuang





Kerja Pembinaan Sedang Rancak
Berjalan
CUKAI 7 Mei - Boleh dikatakan pembinaan jambatan baru Bukit Kuang ini sesuatu yang amat dinantikan. Semasa menuju ke Mesra Mall tadi saya sempat melihat kerja-kerja pembinaan sedang rancak dijalankan. Jambatan baru yang sedang dibina di bawah program ECER ini akan mempunyai empat lorong setinggi 15 meter. Dijangka siap pada 2013 pembinaan jambatan sejauh hampir 1Km ini mampu melancarkan aliran trafik terutamanya dari kawasan industri Teluk Kalung ke Bandar Cukai.




Satelit Imej Dari Google 
Saya berpendapat pembinaan Jambatan Bukit Kuang akan menjadi satu tarikan baru di Daerah Kemaman kelak apabila ianya siap sepenuhnya dibina. Tiada lagi masalah kesesakan terutamanya di waktu puncak dan juga di musim perayaan yang menyaksikan kesesakan pengguna jalan raya yang bersesak-sesak sehingga ke gerai jualan lemang di Kijal.

Apa-apa pun, kita mesti bersabar dan berterima kasih kerana kerajaan pusat sedia menimbangkan permintaan rakyat Kemaman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan